هنر در برابر تاریکی (art.vs.darkness.campaign)

اینجا هنر در برابر تاریکی است. یک دیباچه ی هنری ...

هنر در برابر تاریکی (art.vs.darkness.campaign)

اینجا هنر در برابر تاریکی است. یک دیباچه ی هنری ...

هنر در برابر تاریکی     (art.vs.darkness.campaign)

اینجا همان نقطه ی آرامش ذهنی است
در تلاطم بی نظمی از یک زندگی آلوده به خشم
اینجا همه چیز بوی صلح و دوستی می دهد
بوی آشتی
اینجا یک کمپین است.
خارج از دغدغه های روز مره ی زندگی
اینجا هنر در برابر تاریکی است.
یک دیباچه ی هنری ...

ما جمعی از انجمن ها موسسات فرهنگی مستقل، گرد هم جمع شده ایم تا با وجدان های بیدار تلنگری بزنیم.

از همه اهالی فرهنگ و هنر که به انسانیت فکر می کنند، دعوت می کنیم به ما بپیوندند تا با همه امکانات هنری تلاش کنیم که همه زشتی های زمین فراموش شده و خاطره آن به موزه ها و کتاب های تاریخ سپرده شود.

بیایید کمک کنیم زمین زیباتر بشود. ما بخشی از شما هستیم.

ارتباط با ادمین: 09922460922

۲۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

کمپین هنر در برابر تاریکی با همراهی انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران

 

و گروه پژوهش دانشکده هنر دانشگاه الزهرا (س) برگزار می کند:

@art_festival_avoa

@art.vs.darkness.campaign

@artalzahra.98.11

سلسله وبینارهای هنر همسایگان ایران

مطالعه موردی: هنر معاصر ارمنستان

 

سخنرانان:

دکتر داریوش فرد دهکردی ( هیئت علمی و مدیر گروه ️گرافیک دانشگاه الزهرا (س))

@fard_dehkordi

ساناهین باباجانیانس ( پژوهشگر، نقاش و مجسمه ساز)

@babajanianssanahin

 

 دبیر نشست:

 ندا موسوی ماکویی ( مسئول عضوگیری و مدیر روابط بین الملل انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران)

@nedamoosavinm

لینک ورود به جلسه:

Https://meeting.alzahra.ac.ir/research-session1400/

 

روابط عمومی انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران

@shams_atie

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۰۰ ، ۲۰:۴۱
زهیر فخرائی

 

نمایشگاه نقاشی معاصر ایران

۲۹ آذر تا ۵ دی ماه ۱۴۰۰

با ۳۰ اثر از ۳۰ هنرمند معاصر ایران:

سعیــده آرین . صـادق ادهـــم . اکـرم افضلی . امیرحسین امیرجلالی . کامبیـز برنجی . بهروز بلوری .علی بیـگی پرست . یداله تنــاور . احمــد حبیبی . مصطفی خزایی . منصور خیرخواه . فاطمه دیواندری . داریوش زاهـدی . بهمن زارعیـان . مجیـد زمانی . الیاس ستاری . فرزانه شعار .  داوود شیرمحمدی .داریوش فرد دهکردی . رضا علیـزاده . ناصـر عزیزی . آسیه گونه زاده . جلال متـولی . پژمان متقیـان .مهدی محبعلی . مهدی مقدم نصر .  سعید معیری زاده . محسن ناصریان . اکبـر نیکان پور. سهـراب هادی

نگارخانه رسول مهر

تهران، سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان سردار دریا شمالی، تقاطع  عباسی اناری و کوی مروارید

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۰۰ ، ۲۱:۱۴
زهیر فخرائی

 

انجمن علمی ارتباط تصویری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌کند:


 کارگاه آنلاین سه روزه "آموزش ایلاستریتور با تمرکز بر طراحی لوگو"

مدرس: سرکار خانم رویا روزبهانی
تاریخ برگزاری: ۲۰، ۲۷ آذر و ۴ دی ماه ۱۴۰۰
ساعت: ۱۱ الی ۱۲

کارگاه برای عموم آزاد و رایگان می‌باشد.
به همراه ارائه گواهی شرکت در کارگاه.
برای ثبت‌نام به دایرکت 

graphicdesign.alzahra@
 مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۰۰ ، ۱۱:۳۲
زهیر فخرائی

 

دانلود بروشور همایش

هفتمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد «هنر قرآنی»

 

همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد « هنر قرآنی » ، درصدد است تا گسترش و توسعة فضای تعامل میان مباحث نظری و اجرای آثار هنریِ هنرمندان ایرانی را در این حوزه فراهم سازد. بی تردید زمینة انجام تحقیقات و پژوهش های علمی و کاربردی در این موضوع که بحثی میان رشته ای است، با ارائه موضوعات جدید و استانداردهای نوین، بازتاب نتایج تحقیقات، پژوهش ها، تجربه ها و نوآوری های آکادمیک، به توسعة فرهنگ و دانش فنی می افزاید و اذهان را به حفظ، حراست و ترمیم تخریب های میراث های هنری-فرهنگی در این زمینه،آگاه می سازد.

هنر در هر زمان، با بهره گیری از قابلیت ها، امکانات و انتظارات هر دوره، برای ارائة افکار و انعکاس اندیشه های هنرمندان، به طرق مختلف ظاهر گردیده است. زمان، در تغییرات سبک ها و تکنیک های هنری چنان موثر واقع شده، که امروزه هنر، مبتنی بر فن آوری که حاصل اختراعات و ایده های نوین می باشد، به عنوان یکی از نیازهای جدی جامعة هنری حاضر، برای ارتباط با انسان معاصر، بدل شده است.

پرواضح است که شناخت هر چه بیشتر هنر معاصر و به کارگیری شیوه های نوین هنری و بصری، برای انعکاس اندیشه های اصیل و تمدن هر کشور ضروری است. انعکاس اندیشه هایی که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، تجاری، سیاسی، اقتصادی و یا حتی عرضة عقاید شخصی، هنر، تکنولوژی و رسانه های نوین هنری را ابزار قرار می دهد.در این میان ابزارهای هنری، یکی از رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و ارسال پیام است.

زیرا که هنر یعنی مجرد شدن و تجرد را احساس کردن. یعنی آن روح مطلق ناخودآگاه در انسان به خودآگاهی رسیدن. هنر کشف خود انسان و شکفتن و شکوفایی دادن  به همه استعدادهای ماورایی و حتی ماوراء عقلی و منطقی انسان است. هنر ساختن نوع بالاتری از انسان و از بشر است.

این مرتبة والای هنری تنها در کاملترین مرجع دینی، «قرآن کریم» ارائه می گردد. دین و هنر بشر همیشه در هم تنیده بوده اند. هنر متعالی و دین هر دو در روح ملکوتی انسان ریشه دارند و غایتشان نیز زدودن غباراز آئینة جان آدمی و تکامل و بقای اوست. در تعامل بین این دو نیز هنر به درک شفاف تر و عمیق تر دین کمک می کند. و دین غنای هنر و ارتقاء معنویش را در پی دارد.

دین گرچه حقایق خود را براساس برهان و روش علمی طرح می کند و برعناصر هنری مانند تخیل، آهنگ و دیگر ابزارهای آن تکیه ندارد، اما عرضة این حقایق با هنر آمیخته است.

متون دینی از زیبایی در شیوة بیان برخوردارند و از هر دو عنصر عقل و عاطفه بهره برده اند. زیرا هنر با جنبة عاطفی انسان پیوندی ویژه دارد. از این رو می توان با استفاده از این ویژگی معارف دین را در عمق اندیشه و جان مخاطبان جای داد.

در نمایشگاه بزرگ زندگی، قرآن ما را به تماشای تصاویر فرا می خواند، چرا که زبان تصویر زبان کلی و جهان شمول است و زمان و مکان و تاریخ و جغرافیا بر آن مستولی نمی­باشد.

 از این رو، این همایش در نظر دارد تا به ارتقاءِ مباحثِ ضروریِ رویکردهای نوین در ارتباط با تصاویر هنری ارائه شده در« قرآن» بپردازد. چرا که هنر علاوه بر نقش زیباشناسانه و فرهنگ ساز خود، قادر خواهد بود تا به عنوان رسانه و ابزار آگاهی بخشی در جهت صیانت از میراث کهن و حفظ حرمتهای آن عمل کند و به هنر و میراث گذشته ارج نهاده و اصول زیبایی شناسی هنری را که در آثار هنری بهره مند از عرفان غنی اسلامی، به دست اساتید ایرانی از گذشته تاکنون شکل گرفته، پاس داشته و برای اشاعة  بیشتر و بالاتر بردن پتانسیل ارتباطی این ساختار، به بررسی و معرفی فنون، تکنیک ها و رسانه های اخیر هنری دنیا بپردازد. این امر در اعتلای آگاهی به هنرجویان و هنرپروران عزیز مؤثر بوده و سهمی در اشاعة فرهنگ و هنر غنی اسلامی خواهد داشت. عنایت به «هنر ارائه شده در قرآن» ، راهی است بس دراز که هر روز انسان را با رویداد تازه ای مواجه می نماید و آشنایی هرچند مختصر با آن، می تواند آغازگر شکل گیری ایده هایی نوین باشد.

این همایش با همکاری و مشارکت گسترده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و سازمانهای مرتبط برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار میان هنر و کلام الهی قرآن بویژه در زمینة هنرهای تجسمی، در اسفند ماه هزار و چهارصد در دو بخش علمی ( ارائه مقاله) و عملی( نمایشگاه گروهی آثار هنرهای تجسمی) برگزار می گردد.

 

محورهای همایش در بخش علمی


۱- پژوهش های بنیادی و کاربردی با رویکردهای «هنرهای قرآنی»
- روش شناسی پژوهشی در «هنرهای قرآنی»
- ارزیابی و آسیب شناسی پایان نامه های دانشگاهی، با موضوع «هنرهای قرآنی»
- ارزیابی و آسیب شناسی سرفصل های دروس رشته های هنری در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی
۲-«هنرهای قرآنی» و مطالعات بین رشته ای
«هنرهای قرآنی» در عرصه جهانی
- ارتباط هنرمندان معاصر با تکنیک ها و امکانات اجرایی «هنرهای قرآنی»
- شیوه های اجرای «هنرهای قرآنی» در هنرهای معاصر(گرافیک شهری، مبلمان شهری، حجم های شهری، دیوارنگاری و...)
- آسیب شناسی «هنرهای قرآنی» در نمایشگاهها و فستیوال های هنری
- کاربرد «هنرهای قرآنی» در هنرهای تجسمی، محیط زیست، صنعت
«هنرهای قرآنی» در فرهنگ بصری
۳-هویت و بوم شناسی هنری در «هنرهای قرآنی»
- نقش بصری «هنرهای قرآنی» در معرفی و هویت هنرایرانی
- تجلی تفکر ایرانی- اسلامی در «هنرهای قرآنی»
- تاثیرات «هنرهای قرآنی» بر مخاطب
- نقش «هنرهای قرآنی» در پیشرفت و توسعه فرهنگی
- هویت ملی و مولفه های آن در «هنرهای قرآنی»
۴- «هنرهای قرآنی» و مطالعات زنان
- پژوهش و مطالعات بانوان در «هنرهای قرآنی»
- معرفی و شناسایی آثار پژوهشی بانوان در حیطه «هنرهای قرآنی»
- نقش زنان در اصلاح الگوی ویژگی های بصری «هنرهای قرآنی»

گاه شمار همایش

-ارسال چکیده مقاله: تا 25 آذر
-ارسال اصل مقاله: تا 20 دی
-اعلام نتیجه داوری: 30 دی

درگاه ارسال مقالات:


www.avoa.ir
Instagram : @art_festival_avoa
ٍEmail : 
info@avoa.ir
Tell: 021- 91017584

 

برگزاری همایش: اسفند ماه

-دبیر علمی همایش: خانم دکتر زهرا حسین نژاد (رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران)

@zahra_hosseinnezhad

-دبیر اجرایی همایش: خانم عطیه شمس (مدیر روابط عمومی انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران)

@shams_atie

Tel: +98 912 804 7050
 

 طراح و گرافیست : خانم سمیرا عدلو  @medadebrangs

 

-مسئول دبیرخانه همایش: خانم ندا موسوی (مدیر روابط بین الملل انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران) @nedamoosavinm

محورهای همایش در بخش نمایشگاهی

بخش های نمایشگاهی که در این دوره بصورت مجازی برگزار میشود :

تصویر سازی_ نقاشی _نقاشیخط - طراحی گرافیک (پوستر و لوگوتایپ ) ،عکاسی، خوشنویسی و تذهیب.
موضوعات : بخش های نقاشی و تصویر سازی با موضوع : قصص قرآنی .
بخش های خوشنویسی، نقاشیخط ، پوستر و لوگوتایپ با موضوع بسم الله و اسما متبرکه ، ادعیه و آیات کوتاه .
عکاسی با موضوع: دعا و نیایش
شرایط شرکت:
_ شرکت برای عموم علاقمندان و هنرمندان آزاد است.
_ هرهنرمند میتواند همزمان درهربخش باارسال چهاراثر با رویکرد هنرهای قرآنی و موضوعات مطرح شده شرکت کند .
_ به تمامی هنرمندانی که آثارشان پس از داوری نهایی به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت اهدا می شود.
_ شرکت کنندگان به همراه اثر، یک فایل متنی از مشخصات فردی خود، شماره تماس، آدرس، تحصیلات و عنوان اثر ارسال نمایند.
- آثار ارسالی باید در سه سال اخیر خلق شده باشد .
-مسئولیت اصالت آثار بر عهده ی هنرمند است.
-تکنیک و شیوه ی خلق آثار آزاد است.

-انتخاب آثار توسط اساتید با تجربه دانشگاه های هنر انجام خواهد شد .

-برگزار کننده همایش و نمایشگاه، حق استفاده از تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه را در رسانه‌ها، انتشارات، تبلیغات و نمایش در داخل و خارج از کشور با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.
-شرکت کنندگان میتوانندآثار خود را با کمترین حجم ممکن ،(با توجه به مجازی بودن نمایشگاه، ترجیحا کمتر از دو مگابایت) و با قالب پست اینستاگرام قبلا در قالب مربعی تنظیم و به ایمیل و یا آی دی دبیر نمایشگاه ارسال کنند.
- آثاری که قوانین ذکر شده در فراخوان را رعایت نکنند انتخاب نخواهند شد .

_ آخرین مهلت ارسال آثار: دهم بهمن ماه ۱۴۰۰
- نمایش آثار اسفند ماه ۱۴۰۰ درگالری سایت و اینستاگرام انجمن.

-برگزار کننده و دبیربخش نمایشگاه همایش: آقای فریدون مردانی (بازرس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران)

درگاه ارسال آثار نمایشگاهی


Telegram ID: @f_mardanii
Email: ardani.f.art@gmail.com

کمیته سیاستگذاری همایش

دکتر پریسا شاد قزوینی- دکتر نظام ادین امامی فر-دکتر محمد مهدی اخوی یان- دکتر میترا معنوی راد- دکتر عفت السادات افضل طوسی- مصطفی خزایی- دکتر علی اصغر شیرازی- دکتر منصور کلاه کج - دکتر علیرضا طاهری - آرش نوروزی -دکتر زهرا حسین نژاد- دکتر هدی زابلی نژاد- آقای فریدون مردانی

کمیته ی علمی همایش 
دکتر پریسا شاد قزوینی- دکتر میترا معنوی راد- دکتر محمد مهدی اخوی یان- دکترسید حسن سلطانی- دکتر حمیدرضا قلیچ خانی- دکتر منصور کلاه کج - دکتر علیرضا طاهری - دکتر علی اصغر میرزایی مهر- دکتر فؤاد نجم الدین - دکتر حیدر جهان بخش- دکتر آناهیتا مقبلی - دکتر عفت السادات افضل طوسی- دکتر علی اصغر شیرازی - دکتر محمد کاظم حسنوند- دکتر جلال الدین سلطان کاشفی- دکتر سید نظام الدین امامی فر- دکتر زهرا حسین نژاد- دکتر هدی زابلی نژاد - دکتر زهرا کوزه گر- دکتر پاییزک پالوج- دکتر نسرین سید رضوی

حامیان و مشارکت کنندگان همایش

دفتر امور زنان ریاست جمهوری، ، معاونت پژوهشی دانشگاه الزهراء ، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهراء، دانشکده هنر دانشگاه الزهراء ، دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ، پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه پارس، دانشکده هنردانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه مازندران، موسسه فرهنگی اکو، سیویلیکا، موزه هنر های معاصر تهران، دانشگاه گلستان، کتابخانه ملی ایران، سازمانISC ، دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، انتشارات آبان، گالری آنلاین، دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سما اندیشه، دانشکده هنر دانشگاه شهید چمران اهواز، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن علمی پژوهش هنر ایران، اتاق بازرگانی صنایع دستی، موسسه ارتباطات بین الملل، خبرگزاری ایکنا، کمپین هنر در برابر تاریکی، نگارخانة دانشگاه الزهرا،انجمن علمی هنرهای تجسمی تهران-آموزشگاه هنری مکعب شبکه تعاون و تجارت ایران

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۰۰ ، ۱۸:۵۹
زهیر فخرائی

 

 

 

 

روند تبدیل گالری بهزاد به جوراب‌فروشی


 

مدیر نگارخانه بهزاد درباره پروژه مرمت و بازسازی این گالری با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و اجاره و تبدیل آن به یک جوراب فروشی توضیح داد.به گزارش خبرگزاری صبا، نگارخانه کمال‌الدین بهزاد ساختمانی واقع در بلوار کشاورز و نبش خیابان ۱۶ آذر که در اختیار دانشگاه الزهرا قرار دارد چند سال پیش به دلیل عملیات مرمت و بازسازی تعطیل شده بود و با اجاره این مکان توسط دانشگاه الزهرا، این‌روزها به عنوان مغازه جوراب‌فروشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.داریوش فرد دهکردی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرای تهران و مدیر این نگارخانه در گفتگو با خبرنگار صبا توضیح داد: گالری بهزاد از سال ۸۲ بازگشایی شد و به عنوان یک مرکز بزرگ دانشجویی و دانشگاهی باتوجه به فضا و محلی که داشت، خدمات فرهنگی هنری ارایه می‌کرد. علاوه بر بخش دانشگاهی جامعه، بسیاری از مردم عادی هم که در این خیابان رفت و آمد داشتند به واسطه اینکه گالری در مجاورت پیاده‌رو قرار داشت، جذب آن می‌شدند. من حتی شاهد بودم که چندبار کارگران شهرداری برای بازدید از آثار هنری به گالری می‌آمدند.

او درباره شروع عملیات بازسازی نگارخانه تشریح کرد: متاسفانه حدود ۴ سال قبل برای اینکه طبقات بالایی نگارخانه قابل بهره‌برداری شود احتیاج به تعمیرات پیدا کرد و دانشگاه الزهرا که مالک این ساختمان است با معاونت فناوری ریاست جمهوری قرارداد بست که آن‌ها چند طبقه فوقانی را تعمیر کنند و به شرکت‌های دانش‌بنیان خود اختصاص دهند.این هنرمند نقاش ادامه داد: در این تعمیرات آن‌ها به بهانه تعمیرات لوله‌کشی فاضلاب، سقف گالری را شکافتند و تعمیرات طبقه بالا را انجام دادند اما طبقه پایین را همان‌طور تخریب‌شده رها کردند. او درباره ارایه طرحی جامع برای استفاده از فضای گالری و درآمدزایی از آن اظهار کرد: طرح جامعی برای بازسازی محیط گالری ارایه کردیم مبنی بر اینکه گالری و طبقه منفی یک که به گالری اختصاص داشت سالن سخنرانی صد نفره شود و یک کافه گالری در طبقه غربی راه‌اندازی و اجاره داده شود تا پاتوقی باشد برای دانشجویان و جوانان، اما معاونت فناوری ریاست جمهوری زیربار این موضوع نرفتند و گفتند که این طرح در اولویت ما نیست، در حالی که مقصر تعطیلی گالری خودشان بودند زیرا ما به تازگی با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران فضای نگارخانه را تعمیر و رنگ‌آمیزی کرده بودیم.

در این تعمیرات آن‌ها به بهانه تعمیرات لوله‌کشی فاضلاب، سقف گالری را شکافتند و تعمیرات طبقه بالا را انجام دادند اما طبقه پایین را همان‌طور تخریب‌شده رها کردند.

 

مدیر نگارخانه بهزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه الزهرا هم تلاش خود را برای بازگشایی مجدد نگارخانه انجام داد، اما در شرایط بودجه‌بندی دانشگاه خواسته و یا ناخواسته در اقدامی عجیب خودشان گالری را به شخصی اجاره دادند تا خودش فضای نگارخانه را تعمیر و تا ۲-۳ سال از آن بهره‌برداری کند. درنتیجه اکنون این گالری به یک جوراب‌فروشی تبدیل شده است.او بیان کرد: از سال ۸۲ عده ای از جان و دل خود مایه گذاشتند تا این گالری مکانی باشد برای فعالیت استادان و دانشجویان و به همین راحتی زحمت‌های آن‌ها از بین رفت. متاسفانه دانشگاه می‌توانست این مکان را همین‌طور نیمه‌کاره نگه دارد و باتوجه به شرایط بودجه خود به تدریج تعمیرات آن را انجام دهد اما به اندک اجاره‌ای که از این فضا می‌گیرند، راضی شدند. اگر طرحی که ارایه شده بود عملی می‌شد در نهایت درآمدی چندین برابر بیشتر برای دانشگاه الزهرا و گالری بهزاد داشت.

دهکردی در پایان با مطالبه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که این مساله را پیگیری کنند و گفت: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کشور به عنوان مدعی‌العموم نسبت به این موضوع معترص نشد و به نظر من باید معاونت فناوری ریاست جمهوری را ملزم می‌کرد تا این ملک عمومی را که تخریب کرده است مجددا بازسازی کند.

ندا زنگینه

لینک خبر: https://www.asriran.com/003QAI

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۰۰ ، ۱۷:۳۴
زهیر فخرائی

 

 

وبینار علمی پژوهشی

 

کمپین هنر در برابر تاریکی

 

با همکاری انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران

با رویکرد: گسترش روابط بین الملل با همسایگان ایران در حوزه هنرهای تجسمی،

 

سلسله وبینارهای پژوهشی برگزار می کنند:

تاریخ برگزاری: دوشنبه 15 آذرماه 1400 ساعت 18 الی 19

موضوع : هنر همسایگان ایران

مطالعه موردی: هنر معاصر افغانستان

سخنرانان: جناب آقای دکتر فرد دهکردی (عضو هیئت علمی  و مدیر گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س))

@fard_dehkordi

جناب آقای دکتر فریدالله ادیب آیین(هنرمند تبعه افغانستان )

دبیر نشست:

خانم نداموسوی (کارشناس ارشد نقاشی دانشگاه الزهرا ،مدیر روابط بین الملل انجمن)

 

از همه ی علاقه مندان و هنر دوستان دعوت می نماییم در این نشست پژوهشی که با هدف" صلح و امنیت جهانی" برگزار می شود حضور به هم رسانند.

 

لینک ورود :

https://meeting.alzahra.ac.ir/research.session

آدرس وبلاگ کمپین:

https://artvsdarkness.blog.ir/

@art.vs.darkness.campaign

@art_festival_avoa

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۰۰ ، ۲۲:۰۲
زهیر فخرائی

هنر نقاشی
یوهانس ورمیر(۱۶۶۶-۶۸)

https://artvsdarkness.blog.ir

با به تصویر کشیدن نقاش در استودیو خود، ورمیر این نقاشی صحنه‌های خودمانی را به تمثیلی از هنر نقاشی تبدیل می‌کند. مدل او به عنوان کلیو ژست گرفته، الهه‌ی تاریخ، الهام‌بخش نقاش و بیانگر شکوه نقاشی در هلند قدیم، که آن را در کتاب تاریخ جاوید کرده است. همبستگی دیگر فعالیت‌های هنری در مدل مجسمه، دفتر طراحی، و اثری که بر روی سه‌پایه درحال شکل‌گیری است، دیده می‌شود. نقشه‌ با ۱۷ منطقه هلند پیش از اینکه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شود، اشاره‌ای به سرزمینی دارد که همیشه شهرت خود را مدیون هنر نقاشی داشته است. 

https://artvsdarkness.blog.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۰۰ ، ۰۹:۳۱